vrijdag 29 juni 2018

Einde is in zicht?

Hallo beste bloglezers.

De titel zegt misschien wel genoeg? Maar is in mijn geval wat tweeledig.

Diegenen die mijn al jaren volgen weten dat ik best wel behoorlijk zware jaren achter de rug heb, als je op 48 jarige leeftijd je ontslag krijgt terwijl je denk dat je eindelijk je stekkie hebt gevonden.
Ik kreeg precies zo'n kleine vier jaar geleden mijn ontslag aanzegging dat ik per 1 augustus 2014 boventallig zou worden bij mijn werkgever Odfjell terminals Rotterdam B.V.
Het was een hard gelach, bijna 13 jaar werken voor een baas met zeer veel plezier en zeer leuke ploeg en is dan einde verhaal. Wel een leuk jaar gehad als een soort sabbatical en veel na kunnen denken tussen het solliciteren door en het vissen en wandelen met verrekijker en vogels kijken! 

Het duurde ondanks mijn grote inspanningen bijna een jaar voor ik weer een baan vond, deze kwam als gegoten maar was toch niet wat ik zocht vonden we ook beide, en na het jaar werd me contract beëindigd. En tijdens me laatste weken van verlof kwam PCS met een hele mooie aanbieding voor Lyondell Europoort, Als steiger/terminal operator met alleen gasschepen voor de kant. Een erg leuke tijd gehad daar op de Moezelweg en hele fijne collega's, ook het stuk natuurgebied daar op het terrein werd zeer regelmatig bezocht tussen de werkzaamheden door. Ik wil de mannen van Lyondell dan ook bedanken voor de fijne samenwerking en ook Ferry Boshart van PCS voor zijn aanbieding.

Tot ik een aantal weken geleden via LInkedin werd benaderd door Vopak en of ik zin had in een nieuwe uitdaging! Nou die had ik zeker wel en vooral ook omdat deze terminal in me eigen plaats ligt en ik het toch ook wel erg lekker vind om op me fiets naar me werk te kunnen gaan. Ik ben er inmiddels begonnen en heb het er naar me zin.

Ik hoop dus ook dat dit mijn eindbestemming wordt en dat andere eind heb ik al eens besproken. Er zijn niet erg veel Shakespeare molens te bespreken en geloof ook niet dat ik er nog mist die ik niet weet. maar zeg nooit, Nooit??? Ik hou het blog wel aan voor back up, en informatie van deze fantastische molens.

Het vissen staat momenteel werd behoorlijk op de agenda, en ook het vogels kijken in combi met wandelen doe ik erg vaak.
Op dit moment vis ik weer veel met de matchhengel en sinds vele jaren heb ik het feederen weer terug gevonden en vis ik hiermee met zeer veel plezier. Ik ga dus op pad met een Match en een feeder/wickle picker en afhankelijk van het water/stek en de wind vis ik het liefst met de match maar als ik te veel wind heb tegen dan ga ik feederen. Ook ga ik nog wel met de penhengel op pad.

En als laatste niet vergeten, ik ben sinds 2.5 jaar opa van kleindochter Jayley en sinds 3 maanden van 2e kleindochter Dylaila.
Hieronder 2 prachtige foto's van Jayley met ons bezoek aan de Schotse Hooglanders in de Ruigte(broekpolder) in Vlaardingen.

27-06-2018


 
 
 
Groeten Marcel

1 opmerking:

  1. hallo marcel,
    ik zou het hogelijk op prijs stellen als je blogt over je visserijen met shakespeare molens!
    ik heb je blogs altijd graag gelezen over ook mijn favo molens!
    het bloggen wordt steeds minder door steeds minders auteurs.
    zeker vandaag de dag lees je alleen maar hoe goed dit is en je moet dat gebruiken om wat te vangen.....
    alleen de beleving ontbreekt.....
    graag tot lees,groet
    patrick,ijmuiden

    BeantwoordenVerwijderen