vrijdag 20 oktober 2017

Krijgertje?

Geachte bloglezers er gebeurd momenteel zeer weinig met de molentjes en ik denk ook dat ik meer dan 95% van de mooiere modellen wel heb, maar je weet het nooit en daarom wil ik deze blog toch met jullie delen om me blog nog enigszins in leven te houden. Ik heb het wel vaker geschreven en denk er nog steeds zo over, me blog gaat voornamelijk over me molens en de old school wat er deels omheen hoort. Ik vind dat er al genoeg blogs zijn die verhalen schrijven over vissen en af en toe doe ik het zelf ook wel eens maar daar wil ik niet per definitie naar toe.

Voorjaar 2017.

Een tijd geleden werd ik via de visvereniging (SVBD) waar ik al zo'n 10 jaar bestuurslid ben benaderd door een mevrouw of ik nog interesse had in oude visspullen?

Ik heb deze mevrouw benaderd en wij maakte een afspraak dat ik op vrijdag middag de spullen zou komen bekijken al dan niet zou meenemen. Het huis stond in Rotterdam vlak bij de Zevenhuizerplas en van mijn Vlaardingen vandaan niet al te ver.

Het was het ouderlijke huis van de mevrouw en was behoorlijk gedateerd en ik kon op de boven etage gaan kijken wat er zo al te krijgen was. Haar vader waar de spullen van waren viste al een hele lange tijd niet meer en was wel van de knutsel wat in heel veel spullen terug te zien was. Ik nam alles mee waar ze vanaf wilde en ging met een redelijke kofferbak vol weer terug naar me geboorteplaats.

Ik had de auto uitgeladen in de garage en bekeek nog eens wat er nu daadwerkelijk bij zat? nou dat was niet veel soeps maar je mag een gegeven paard niet in de bek kijken toch!



 Enige tijd later ging ik alle spullen nog een uitzoeken en wat dingen weggooien en weggeven en tot mijn verbazing zat er een lichtgroen volglas hengeltje tussen, ook zat hier een kindermolentje op wat tot mijn verbazing een zo goed als nieuwe (Shakespeare) Noris Boy was met de type aanduiding 2103 en de hengel had de aanduiding Noris Shakespeare met nummer 1414 en was ook zeer zelden tot niet gebruikt.

 
 
Thuis gekomen eens gaan bladeren in de oude catalogi en het setje is zo van rond 1967/69 dus gewoon zo rond de vijftig jaar oud. Het is niet bijzonder maar zo goed als ongebruikt een halve eeuw oud is toch wel grappig.

Groet Marcel

 
 


1 opmerking:

  1. Ik heb een flink aantal jaren niet meer gevist, maar heb nog steeds een aantal old scool molens en hengels. Wil er weer mee beginnen te vissen en was op zoek naar informatie over het onderhouden van old scool molens. Kan dit niet op jouw blog vinden. Mocht je dit niet hebben, misschien kun je daar over bloggen?

    Groet Gert

    BeantwoordenVerwijderen