woensdag 30 april 2014

Bijzondere Shakespeare modellen - deel 1

 
Bijzondere  Shakespeare Modellen  - deel 1
Het is lang geleden dat ik wat over molens heb geplaatst maar er komen er nog een aantal series aan de komende tijd.
We beginnen met, 
De Wonderflyte Push Button reel nr 1765
Dat is een hele mond vol en ik moet zeggen dat deze Amerikaanse reel die al een paar jaartjes oud is maar nog echt nieuw en onbevist is.
De molen/reel heeft een code/model EG ingeslagen aan de zijkant en dat wijst erop dat ze dus uit 1964 is en dus 50 jaar oud. En is een echte Made in de USA model.
Shakespeare Reel Series
Datum Formule
1
2
3
4
5
6
7
8
9
0
K
J
H
G
F
E
D
C
B
A
V
U
T
S
R
Q
P
N
M
L
 
Het is zo’n typische Amerikaanse reel die boven op de hengel word gevist voor de kunstaas visserij op meestal baarsachtigen(black bass) en wij in Nederland vinden dit maar niets en werden ook zelden hier verkocht , misschien alleen aan verzamelaars?
Ik wilde er graag een hebben voor mijn verzameling en had me goede vriend en vismaat Stefan gevraagd of hij een bod wilde doen op ebay Amerika op deze reel , welke de exact dezelfde kleuren heeft als de Maroon serie (zie elders op dit blog)
 
Het leuke is dat er nog een reserve spoel bij zit een stukje gereedschap in de vorm van een sleutel om de reel te kunnen (de)monteren en doos in redelijk staat en het originele boekje van de reel.
Het is een beetje type matchmolen van Shakespeare maar dan net wat anders hoewel het lijn opwinden niet veel anders is maar de manier van vissen boven op de hengel wel , ik heb er verder ook niet veel verstand van maar vond hem wel erg mooi voor de uitbreiding van me verzameling.
Ook wil ik Stefan bedanken voor de schenking van deze molen voor mijn verjaardag , bedankt Gozert.
 
 
En de Shakespeare uitdrukking “Build like a Fine Watch “ ontbreekt niet op de doos!
 
Volgende keer meer.
 
Groet Marcel.
 

 

 

 

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten