woensdag 10 november 2010

Eindelijk weer eens aan de waterkant.





Eindelijk na zeer lange tijd weer eens een paar uurtjes aan de waterkant geweest , een zaterdag voor de 1e keer en dit was geen succes zo'n dag dat alles mislukt en lijnbreuk en andere vervelende dingen die dan toch allemaal gebeuren.

Maar maandag middag na een lekkere behandeling van een kroon bij de tandarts vanochtend dacht ik laat ik toch maar een poging wagen en het zaterdag verhaal vergeten.

Ik dus eerst een voertje wezen zetten zoals dit zo mooi heet en vond het snijdend koud en een harde oostenwind is ook niet me favoriet , maar goed gevoerd is gevoerd en dan ga ik gewoon ongeacht het weer.

De eerst plekken welke normaal veelbelovend zijn gingen voorbij zonder een tikje en op een paar plekken later moest een dikke brasem er aan geloven dus de vis aast in ieder geval en bij het opnieuw ingooien zie ik een dikke staart zwaaien op me plek en krijg ik al gauw een mooie aanbeet en deze hangt ook en een stevige dril volgt en daar ligt zomaar ineens een schub van 84 cm op de mat met een gewicht van 21 pond , dan noem ik nog eens lekker inkoppen na al die maanden ellende met me rug.
Een vriendelijk honden uitlater heeft even 2 foto's geschoten en toen mocht ze weer terug in haar element.

Later volgde er nog een schub van 60 cm en nog een dikke brasem en was me middag geslaagd en stevig uitgewaaid.

De oude glasstok(shakespeare)(30 jaar oud) en de ambidex 2401 USA (ook ongeveer 30 jaar oud) hebben het werk geleverd.

Groet Marcel

2 opmerkingen:

  1. Mooi Marcel dat je het nog steeds kan!
    Nog mooier is dat je rug goed heeft meegewerkt.

    Het naseizoen moet toch nog wel eeen paar karpers opleveren.

    Groet Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Hans,

    Het naseizoen met de winter heeft mijn wel eens 150 vissen opgeleverd in 1 winterseizoen maar dan moet je wel fanatiek zijn en dat gaat op het ogenblik niet helemaal lukken en de laatste 2 winters hebben ook een hoop roet in het eten gegooid met al dat ijs.

    Groet Marcel

    BeantwoordenVerwijderen