maandag 25 januari 2010

De bouw van een 1 ponder Shakespeare Sigma Carbon





















Het begin met niet te mooie greep erop.





















Zo was die origineel met type aanduiding.





















Klaar voor naar de bouwer voor de kurken grepen.





















De greep is klaar en ingepakt.





















Even een kleurtje zoeken voor het wikkelgaren.





















De oog verdeling maken.





















De eerste wikkeltjes altijd weer lastig.





















De laatste laklaag





















Bijna klaar.



De Shakespeare Sigma Graphite

De Shakespeare Sigma Graphite 300 cm en een testcurve van ongeveer 1 pond , leuke hengel met een mooie kleur van origine maar door de blank te strippen voor ombouwen komt de originele kleur van Carbon weer terug en dat is grijze kleur.

Deze serie waren 1 van de eerste carbon blanks en deze waren in verhouding best nog wel zwaar , want voor een 1 ponds hengel met lichte ringen en kleine ogen is 185 gram na afbouwen niet echt licht , ook niet overdreven zwaar maar de latere carbon blanks waren beduidend lichter.

De greep door vismaat Isaac laten maken , ik heb er geen ruimte voor en Isaac bouwt al een jaartje of 40 hengels en daar is het wel aan besteed.

Om de kosten gedeeltelijk te drukken , probeer ik altijd de greep zoveel mogelijk te sparen en met een maatje dunnere reelringen is er vaak ruimte genoeg om hem net mooi te krijgen en ben je met een paar kurken op de voorkant en de achterkant klaar.

Mijn streven is altijd een greep van rond de 55 centimeter te maken indien mogelijk, en veelal zijn de grepen veel langer wat het alleen maar makkelijker maakt door ze dan in te korten en een paar nieuwe erbij en klaar.

Ik heb nog geen tijd gehad voor testen en zeker nu met de vele weken ijs is het er ook nog niet van gekomen.

Ik vond het een leuke ervaring om te doen ik heb het wel eens vaker gedaan en dit is nu toevallig een carbon en ook nog een Shakespeare ook maar me voorkeur gaat toch uit naar Glasvezel.




























Klaar voor de waterkant.


Groet Marcel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten