maandag 16 augustus 2010

Een gezellig dagje er op uit.







Dinsdag 07 augustus.

Was het zover ik zou eindelijk een dag erop uit gaat met Sjaak(Jacques)Schouten ,de auteur van Zwaargewichten , De Nieuwe Zoetwatergiganten en zijn laatste boek Als het Vissen in je Bloed zit ,we kennen elkaar al een dikke 20 jaar en zien elkaar op het werk ook nog wel eens , en deze afspraak hadden we al een aantal keren verzet en nu viel deze dag ook nog bijna in het water omdat ik me lelijk had verdraaid en zware rugpijn had.

Het was ook wel weer een keer tijd want door de vele werkzaamheden en het overlijden van me schoonvader was alles op een laag pitje komen te staan en had ik in me logboek gezien dat het al 10 weken geleden was dat ik aan de waterkant had gezeten , waarschijnlijk voor mijn ook een record want ik kan me niet heugen dat ik zolang geen hengel had aangeraakt.

We hadden om 09.00 afgesproken om bij mijn thuis eerst een bak koffie te doen en daarna zouden we naar een water vertrekken waar Sjaak al vaker was geweest en waar de vangst hoofdzakelijk uit Giebel bestaat met de kans op een aantal Kroeskarpers , ja die zijn tegenwoordig echt zeldzaam dus erg interessant.

Om rond 10.30 zaten we gesteld aan het water en na de voerbeurt begon binnen 5 minuten het water te borrelen van de aasbelletjes van ??? , en kon er dus worden gevist en dat deden we dus ook en na een aantal keren misslaan ving ik een redelijke giebel en was het ijs gebroken en gingen we vangen en vangen , en ze hebben slecht weer voorspeld in de middag en we zeiden tegen elkaar als het gaat regenen stoppen we ermee dit ook vanwege me rugklachten die al weer gingen opspelen.

Om rond 14.00 zeiden we dat we stoppen om rond half 3 en dan het laatste half uur voor de gein de vissen tellen , het was inmiddels al iets minder geworden en we kwamen op een 9 stuks met ze tweeën en dat betekend rond de 10 per uur en we hebben dan ook zo’n 30 a 40 stuks de man gevangen, en het laatste stukje leverde nog de meeste Kroezen op ook en met een totaal van 5 stuks niet echt vervelend , en bij het fotograferen begon het al zachtjes te druppelen en besloten we er een eind aan te breien.

Sjaak bedankt voor de leuke en gezellige dag en we moeten het gauw overdoen.

Groet Marcel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten